تاریخ انتشار: ۲۳ دي ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷:۵۸
کد مطلب :1296
رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان گراش:
خواندن پاسخ های رییس اداره راه و شهرسازی گراش را از دست ندهید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گراش نما، به دنبال سلسله گفتگوهایی که این پایگاه خبری تحلیلی با مسئولین شهرستان دارد، رییس اداره راه و شهرسازی گراش، پاسخگوی سؤالات مخاطبان محترم سایت بود. سؤالات مخاطبان سایت توسط خبرنگار گراش نما در اختیار مهندس سلمان مهرابی  قرار گرفت و وی به پاسخگویی به سؤالات شما مخاطبان محترم پرداخت.

با توجه به حجم بالای سوالات و پاسخ ها، سوالات مطرح شده در دو بخش منتشر خواهد شد. در این قسمت بخش اول سوالات و پاسخ ها را مشاهده می نمایید بخش دوم نیز به زودی بر روی خروجی سایت قرار می گیرد:

ضمن عرض سلام خدمت همشهرستانی های عزیز و آرزوی توفیق روزافزون برای دست اندرکاران سایت وزین گراش نما و سپاس فراوان از فرصتی که در اختیار بنده نهاده شد تا پاسخگویی سوالات مردم باشم.

به دلیل حجم سوالات وقفه ای در پاسخگویی پیش آمد که از این بابت عذرخواهی می نمایم . سعی شده پاسخ ها شفاف، صریح و البته خلاصه باشد. در صورتی که ایهاماتی برای پرسش گران باقی مانده باشد یا سوالات جدیدی لازم به پرسش باشد از طریق همین سایت یا مراجعه حضوری به اداره راه و شهرسازی یا تماس با تلفن 52451203 قابل پاسخگویی خواهد بود.

همچنین پیشاپیش از اظهار لطف دوستان و خداقوتهایشان که مایه دلگرمی بنده و همکارانم بوده تشکر نموده و پاسخگویی اصل سوالات جهت جلوگیری از اطاله تقریر بنده شده است.

شهاب: چرا ماشین آلات راه و شهرسازی گراش تو خیابون نگهداری میشوند؟ آیا به فکر تهیه یک مکان مثل پارکینگ موتوری نیستید؟

از ابتدای شهریور ماه 1393 پارکینگ ماشین آلات اداره راه و شهرسازی گراش به ساختمان جدید این اداره واقع در بلوار شهدا انتقال یافته است.

عزیز نوبهار: با سلام خدمت مهندس مهرابی
1.تکلیف زمین هایی که با مجوز به افراد واگذار شده ولی صرفا با نظر تصرف زمین بوده و هیچ وقت به بهره برداری نرسیده چه میشود به نظر جناب عالی آیا این حق عموم نیست که توسط یک شخص تصرف میگرددو با فروش این زمین ها میلیاردر میشوند؟
2.میزان وام بافت فرسوده گراش چه قدر است و اسناد و مدارک مورد نیاز چیست؟ همچنین محدوده کلی بافت فرسوده کجاست؟
3.آیا اسناد زمین های شهرک رزمندگان,پاسداران و هشتاد هکتاری به شهرسازی گراش منتقل شده یا همچنان باید به اداره لار مراجعه شود؟
4.علت تخریب بخشی از پارک نارنج توسط ماموران اداره مسکن و شهرسازی چه بود؟ آیا مصاحبه آقای حسن شمس(مسئول حقوقی شهرداری) که در گریشنا منتشر شد مورد تایید جناب عالی هست یا خیر؟
باتشکر

با توجه به مشکلات موجود در خصوص چنین زمین هایی در تاریخ 27/2/93 بخشنامه ای از سازمان ملی زمین و مسکن واصل گردید که بر اساس این بخشنامه و مفاد مندرج در قراردادهای فی مابین سازمان ملی زمین ومسکن و اشخاص حقیقی یا حقوقی تمامی زمین های مورد واگذاری که نسبت به احداث ساختمان یا موارد مورد قرارداد در آن اقدام نشده است می بایست به دولت عودت داده شود.

  • میزان تسهیلات بافت فرسوده 30میلیون تومان برای شهرهایی همچون گراش اعلام گردیده که البته تا کنون ابلاغ نشده و به محض دریافت بخش نامه مربوطه به اطلاع همشهریان خواهد رسید. محدوده بافت فرسوده گراش مشتمل بر 56 هکتار بوده که عموما در محله پاقلعه می باشد و در صورت نیاز، شهروندان می توانند با مراجعه به اداره راه و شهرسازی گراش از محل وقوع قرار داشتن ملک خود (داخل یا خارج بافت) اطلاع یابند.
  • سند زمین های واگذاری در طرح های تفکیکی (همچون رزمندگان، هشتادهکتاری و ...) ابتدا به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر  و پس از صدور پایان کار توسط شهرداری و ارائه آن توسط متقاضی با امضای مدیر کل راه و شهرسازی سند به نام افراد انتقال می یابد و انتقال به اداره گراش موضوعیتی ندارد.
  • در خصوص پارک نارنج در انتها گزارش مفصل ارائه خواهد شد.

احمدی: ضمن تشکر از زحمات مهندس مهرابی و همکارنشان بنده غیر بومی و ساکن گراش هستم که مهمانان زیادی از شیراز برام میاد وقتی مهمانان میرسن میگن تو جاده اصلا رو تابلو ها اصلا هیچ اسمی از گراش نیست و ما احساس می کنیم داریم به ناکجاآباد سفر می کنیم، چرا برای اضافه کردن اسم گراش رو تابلوهای جاده شیراز گراش کاری انجام نشده؟

آخرین مرحله نصب عمومی تابلوهای اطلاعاتی کیلومتر شمار در حوزه راه و شهرسازی لارستان در اوایل سال 1388 و قبل از شهرستان شدن گراش اتفاق افتاده است. نظر به اینکه نصب نام مراکز شهرستان ها در فواصل دور امکان پذیر است، قاعدتا نام گراش به دلیل مرکز بخش بودن بر روی این تابلوها نصب نشده است اما هم اکنون طی عقد قراردادی با پیمانکار مربوطه نسبت به ساخت و نصب و یا اصلاح تابلوها اقدام شده است که از محور بندرعباس شروع و در حال حاضر از محور شیراز اقدام مقتضی در حال انجام می باشد.

ناشناس: جاده چک چک در چه مرحله ای هست؟چه زمانی مردم میتوانند پیشرفت آن را ببینند؟
اداره راه و شهرسازی گراش نمایندگی است یا اداره مستقل؟اگر نمایندگی است آیا تلاشی صورت گرفته که این اداره ارتقا یابد؟آیا اساسا امکان ارتقا این اداره وجود دارد؟

در ارتباط با جاده چک چک و چارت مصوب اداره راه و شهرسازی گراش، پرسشگران محترم می توانند به گزارش مفصل تهیه شده توسط آقای ایزدیان که در سایت گراش نما در روزهای اخیر منتشر شده مراجعه نمایند. ضمنا جاده چک چک در حال حاضر فعال می باشد. همچنین در خصوص وضعیت اداره راه و شهرسازی گراش لازم به ذکر است در حال حاضر 22 نفر مشغول به فعالیت هستند که شامل نیروهای کارشناس فنی، اداری، راننده و خدمات می شود و در حوزه ماشین آلات نیز قریب به 15 دستگاه شامل ماشین آلات راهسازی و راهداری سنگین و نیمه سنگین و سبک در اختیار این اداره می باشد.

امیر: سلام و عرض ادب خدمت مهندس و کلیه عوامل ارگان راه و شهر سازی یک سوال داشتم. آسفالتی که در تاریخ دوم اذر ماه توسط آقای رضایی که از سمت گراش چسبیده به پلیس راه آسفالت شده اول اینکه آسفالت این محور دو تکه هستش و صاف نیست و در سرعت های بالا موج های شدیدی به خدرو انتقال میدهد
دوم زیر سازی که این شرکت در چند سال اخیر انجام داده نشون داده که اصلا زیرسازی نیست و همیشه بعد از چند ماه آسفالت نشست میکند و پایین میرود و سوم این شرکت هرجایی که اسفالت کرده نتونسته صاف و راست آسفالت کند همیشه برامدگی دارد  مثلا شهرک رزمندگان این قضیه فاحشه و نیازی به گفتن نیست البته معابر زیادی این مشکلات رو دارند.
خواهشمندیم این جاده چک چک که از کنار آموزشگاه مهر تا کنار صحرای حاج طالب عظیمی قراره شهرداری این مسیر رو آسفالت کنه شما اجازه ندین که آقای رضایی این قسمتو آسفالت کنه که بعدش دوباره کل جاده زیر سوال بره
با تشکر یا علی

طرح احداث بزرگراه 6 خطه گراش- پلیس راه به طول پنج کیلومتر توسط راه و شهرسازی و مشارکت شهرداری گراش انجام پذیرفته است. خاکریزی حدود 5/2 کیلومتر مسیر که عمده آن در محدوده و حریم شهر گراش واقع گردیده و هزینه حمل و نصب قسمتی از پل های واقع در محدوده مذکور و همچنین احداث 50 درصد پل رودخانه کندرویه بر عهده شهرداری گراش و هزینه کوهبری، خاکبرداری، خاکریزی، تهیه پل های باکسی کل مسیر، نعریض پل جنب پلیس راه و قیرپاشی و آسفالت 5 کیلومتر بر عهده راه و شهرسازی بوده است. ضمنا اجرای آسفالت این محور بر عهده شرکت اسکله دنا به مدیریت آقای مهندس محمدی بوده و تلاش ما و کلیه ناظرین و مشاور پروژه بر این است که حتی المقدور استاندارد ها رعایت و کار به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد البته ممکن است نواقصی هم باشد که سعی می شود آنها نیز رفع شود . برای سنجش کیفیت آسفالت پارامترها و آزمایشاتی وجود دارد که کارفرما (راه و شهرسازی و شهرداری و ...)  موظفند آن را اعمال نماید. همچنین انتخاب پیمانکار در اختیار کارفرماست که نحوه انتخاب آن دارای ضوابط خاص و از طریق برگزاری مناقصه می باشد. ضمنا مسیر آموزشگاه مهر تا دیوار دانشکده علوم قرآنی جزء مسیر تعریف شده جاده چک چک نمی باشد.هر چند تلاش هایی جهت احداث آن نیز به صورتی مشارکتی صورت گرفته است.

معلم: خدمت مهندس مهرابی سلام عرض می کنم و به ایشان خسته نباشید می گم:
1- آیا درسته که شما می خواهید شهردار بشوید؟
2- شما چه نقشی در واگذاری زمین های چند ده هکتاری به بعضی از افراد نور چشمی دارید ؟ 
3- چرا برای یک کار دولتی کوچک ، زمین های بزرگی واگذار می کنید که بعدها شهر با مشکل زمین اداری و عام المنفعه روبرو شود ؟
چرا برخی از ادارات و مسئولین لار ، از گراش زمین می گیرند ؟ در حالی که خود اهالی با مشکل روبرو هستند ؟ 
4- چرا از شیراز تا گراش یک تابلو رانمایی اسم گراش ننوشته در حالی که مثلا بستک و بازار لار و...نوشته شده است؟

  • خیر، انتخاب شهردار از اختیارات شورای اسلامی شهر بوده و هیچ پیشنهادی به بنده نشده است. ضمن تشکر از نظر لطف و حمایت شهروندان و گروههای مختلف، خدمت همه دوستان و همشهریان عرض می نمایم علی رغم اینکه خدمت در گراش را از افتخارات خود می دانم اما در برنامه فعلی و آتی خود هیچ قصدی مبنی بر پذیرفتن سمت شهرداری گراش نداشته و مبرهن است که اگر انتخاب به اختیار انسان باشد، گزینه ای را انتخاب می کند که در مسیر پیشرفت باشد و این در حالی است که با توجه به گستردگی کاری و اعتباری راه و شهرسازی شهرستان، پذیرفتن سمت شهرداری گراش از نظر بنده نه تنها پیشرفت نبوده بلکه عقب گرد است.
  • از زمانی که بنده در مسکن و شهرسازی و راه و شهرسازی به عنوان خدمتگزار منصوب شده ام هیچ زمینی به صورت غیر قانونی به احدی واگذار نشده و هر انچه واگذار شده بر اساس ضوابط و مقررات بوده است. همچنین در این مدت هیچ زمین چند ده هکتاری واگذار نشده است.
  • روال واگذاری زمین قوانین و محدودیت های خاص خود را دارد و بعضا نیاز به اخذ مجوز از سازمان ملی زمین و مسکن دارد و شخصا مخالف واگذاری اراضی با مساحت زیاد به اشخاص حقیقی و حقوقی می باشم.
  • اراضی که به صورت مزایده به فروش می رسد، تمامی اشخاص می توانند ضمن شرکت در مزایده و پیشنهاد بالاترین قیمت، زمین (ملک مورد مزایده) را خریداری نمایند و محدودیت خاصی برای شرکت افراد وجود ندارد. هر هموطنی می تواند در مزایدات برگزار شده این چنینی شرکت نماید.
  • در قسمت های قبل پاسخ داده شد.

عباس فتحی: با سلام خدمت مسءولا ن اداره ی راه و شهرسازیه ی گراش یک سوال از شما داشتم .ایا زمانی تعیین شده که این پروژه در چنین تاریخی به اتمام میرسد؟

 اگر منظور پروژه احداث جاده چک چک می باشد، پیشتر پاسخ داده شد.

دلسوز: حوزه استحفاظی اداره راه گراش چند کیلومتره؟ شروع و پایان حوزه استحفاظی از کجا تا کجاست؟

طول مجموع راه های حوزه استحفاظی اداره راه و شهر سازی گراش قریب به 140 کیلومتر می باشد(بدون احتساب جاده در حال احداث چک چک). لازم به ذکر است حوزه استحفاظی اداره راه و شهرسازی و راه های تحت نظارت هر اداره فارغ از تقسیمات سیاسی مرسوم بوده و ارتباط مستقیمی با مرزبندی و حریم شهر و شهرستان ها ندارد و صرفا یک تقسیم بندی داخلی می باشد. محور گراش – لار از ابتدای محدوده شهر گراش تا پلیس راه، محور گراش – اوز از ابتدای محدوده شهر گراش تا زندان در حال ساخت، سه راهی ارد-فداغ-خلیلی، فداغ – کنگ و ریشه، فداغ – محمد زینا، ارد- مز.

اکبر: باسلام وخسته نباشید رئیس محترم مسکن وشهرسازی درمورد واگذاری آپارتمانهای شهرک پردیس(مسکن مهر)به تمام افراد بدون درنظرگرفتن فرم ج آیانقل وانتقال درگراش آزادشده است یاهنوزپیچ وخم کارشکنان است.متشکرم

بر اساس بخشنامه واصله نقل و انتقال، در وهله اول با توافق طرفین صورت خواهد گرفت که پس از آن فرم ج انتقال گیرنده قرمز و فرم ج انتقال دهنده بند خواهد شد. در انتقال قانونی به هیچ وجه فرم ج  نادیده گرفته نمی شود و این بخشنامه برای تمام کشور یکسان است..

همشهری: چرا اداره کل راه و شهرسازی لارستان اینقدر توی کارای ادارات تابعه دخالت میکنه حتی اگه یکی بخواد یه لیوان آب بالا پایی کنه باید از اداره کل اجازه بگیره حتی توی پروژه و کارای کوچک هم دخالت میکنن برای مثال بحث پارک نارنج و آسفالت کردن حتی یک متر جاده اداره ها اختیارات لازم رو ندارن ولی ادارات راه تابعه فارس کلی آزادی عمل دارن؟

هیچ نوع مداخله ای خارج از ضوابط و دستورالعمل ها در حوزه ادارات از طرف اداره کل صورت نمی گیرد. البته هرکاری نیازمند طی مراحل مربوط به خود می باشد. ضمنا مدیر کل فعلی اداره کل راه و شهرسازی لارستان در بسیاری از امور به صورت قانونی به ادارات تفویض اختیار نموده اند. طبق تجربه بنده که با هر دو اداره کل فارس و لارستان همکاری داشته ام، چنین بحثی وجود ندارد..

شهروند بیدار:جناب آقای سلمان مهرابی و پرسنل خدوم
با عرض سلام و احترام
خسته نباشید، آفرین بر مدیر شجاع و قانونمدار که عملکرد خود را بصورت شفاف و صادقانه از طریق سایت گراش نما بصورت مناظره در اختیار عموم شهروندان قرار میدهید این خود نشان از مدیریت قوی و پاک و بروز حضرتعالی می باشد و جزء اولین مسئول شهرستان هستید که به این سبک اطلاع رسانی میکنید و همچنین جواب قاطع به آن دسته افراد مغرض و بدخواه و زمین خوار است که بدون ارائه هیچ اسناد و مدارکی مدیرهای خدوم این شهرستان را متهم میکنند امیدوارم خداوند این افراد را به را راست هدایت کند ان شالله، انالله مع الصابرین.
لطفا فعالیت خود را از تاریخ انتصاب حضرتعالی به ریاست اداره راه و شهرسازی گراش به تفکیک اعلام فرمایید:
1- جذب بودجه از اداراه کل راه و شهرسازی چقدر بوده؟
2- جذب ماشین آلات راهسازی و خودرو خدمت چند دستگاه بوده؟
3- کار زیرسازی و آسفالت در کل شهرستان چند کیلومتر بوده؟
4- نصب تابلوهای جاده ای چند عدد بوده؟
5- احداث ساختمان راه و شهرسازی گراش چند درصد پیشرفت فیزیکی داشته؟
با تشکر شهروند بیدار

بودجه هر اداره از محل اعتبارات دو درصد نفت و گاز، تملک دارایی های سرمایه ای استان و ماده 180 تامین می گردد. به طور متوسط سالانه مجموعا قریب به 5/1 میلیارد تومان از محل های مذکور به اداره راه و شهرسازی گراش اختصاص می یابد، اما پروژه هایی که در هرسال توسط این اداره تعریف و اجرا می شود اعتباری بیش از 10 برابر مبلغ مذکور نیاز دارد که با مساعدت مدیر کل محترم راه و شهرسازی لارستان از محل های خاصی تامین و به تدریج پرداخت می شود.

- پیشتر توضیح داده شد.

- عمده پروژه های زیرسازی و آسفالتر در این مدت: روکش آسفالت 10 کیلومتر از گردنه بالنگستان و راههای طرفین آن، 5/2 کیلومتر زیرسازی و 5 کیلومتر آسفالت بزرگراه گراش-لار، 5کیلومتر زیرسازی راه روستایی کسرالدشت، 5/1 کیلومتر زیرسازی راه روستایی کنار زیارت، 5 کیلومتر زیرسازی و تعریض محور زینل آباد، زیرسازی میدان بزرگ ورودی فداغ و ...

- بیش از هزار عدد تابلوهای اطلاعاتی، مسیرنما و ...، اصلاح و نصب تابلوهای اطلاعاتی کیلومترشمار گراش، 4 عدد در محور بندرعباس و 4 عدد در محور شیراز در حال انجام می باشد.

-بهسازی و آماده سازی ساختمان شماره 2 واقع در بلوار شهدا با 95 درصد پیشرفت فیزیکی

فداغی: خسته نباشید عرض میکنم به شما و همکاراتون ما فداغی ها از تاخیر ساخت میدان و خاکی بودن جاده ورودی فداغ خسته شدیم چقدر حادثه پیش میاد لطفا بگویید این دو پروژه کی تموم میشه؟

ضمن عذرخواهی از مردم شریف فداغ، جهت تکمیل میدان ورودی فداغ به اعتباری معادل 700 میلیون تومان دیگر نیاز می باشد که تاکنون قریب به 400 میلیون تومان صرف انجام این پروژه شده است. علی ای حال پیگیری های لازم برای تامین این اعتبار جهت پرداخت به پیمانکار و احداث پل در حال انجام می باشد. محور ورودی فداغ در حوزه بنیاد مسکن می باشد و طبق تفاهم نامه فی مابین وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی با پیگیری شورا، قیر مورد نیاز پس از طی مراحل قانونی توسط راه و شهرسازی قابل تامین می باشد.

بخش دوم پاسخ ها بزودی بر روی خروجی سایت قرار می گیرد.



نظرات بینندگان

پربیننده ترین

نام
ایمیل شمــا
نظــــر

آرشیو

گزارش/گفتگو

مرکز سرطان شناسی گراش درکشور حائزاهمیت است
قائم مقام دانشکده علوم پزشکی گراش :
مرکز سرطان شناسی گراش درکشور حائزاهمیت است