تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱:۱۱
کد مطلب :2540
محمدهاشم درویشی، رییس ستاد رییسی در گراش، نقدی بر سخنرانی دکتر ابراهیم مهرابی در جشن پیروزی روحانی (۳۱ اردیبهشت، سالن سراجی گراش) منتشر کرده است.

به گزارش گراش نما، به نقل از روابط عمومی ستاد انتخابات آیت الله رییسی گراش: در جشن پیروزی دکتر روحانی، دکتر ابراهیم مهرابی بعنوان سخنران به سخنرانی پرداخت که پس از گذشت چند روز محمدهاشم درویشی به عنوان رییس ستاد رییسی در گراش نقد خود را این چنین نشر داد: «انتخابات با همه "فراز و نشیب ها" و" مهر و کین ها" گذشت . اما تحلیل ها و تفسیرها همچنان باقی و پایدار است. برندگان ظاهری این رویداد، سرمست از پیروزی ، به بهانه یا بی بهانه، طرف مقابل را آماج تیرهای تهمت قرار داده و با حملات سهمگین توپخانه تخریب خود، ( به قول آقای مهرابی) ، اعتقادات و احساسات حق جویان را نشانه رفته اند. 

گاهی آن ها را به تقلید کورکورانه و زمانی به خشونت ، گاهی به بداخلاقی ، گاهی به بی دینی و ... متهم می کنند و با اتهامات اثبات نشده، بر آنان می تازند و از طرفی دیگر ، خود را مظلوم ، تهمت خورده ، زخم دیده ، مقاوم ، عالم و روشنفکر می خوانند ؛ آنچنانکه گویی طیف مقابل همه شاگرد مکتب خانه بوده ولی خود و یارانشان در کلاس درس صدرالمتالهین تلمذ نموده اند.

خودشان را روشنفکر و اهل پژوهش و تحقیق و متدین معرفی می کنند؛ اما اردوگاه مقابل را به تحجر و تقلید کورکورانه متهم می نمایند و با این برنامه ها، در صدد تخریب و تحقیر کسانی هستند که حتی تحصیل ناکردگانشان، بعضاً در حد یک عالم دینی ظاهر گشته اند و حجاب های مادی و دنیوی را درنوردیده اند . چون دریافته اند که به قول مولایشان چه بسا «علم توحید» خود «حجاب اکبر» باشد. 

مدرک و تحصیلات اگر بدون نورانیت و بصیرت، ارزشی داشت، خدای سبحان آن را مذمت نمی کرد. 
پس مدرک ملاک برتری نیست ؛ این تقوی و عقل و تفکر است که به عالم جهت می دهد. 

من نمی دانم با این ادبیات چگونه می خواهند منادی «رحماء بینهم» باشند، دین اعتدالی و اسلام رحمانی را ترویج نمایند. خود را عالم و متخصص دین خواندن و زبان را بی پروا چرخاندن و بی اندیشه سخن راندن ، با کدام منطق سازگار است؟ شاید اینگونه عمل کردن را از بزرگان خود آموخته اند! 

برادر من ! آیا به راستی رجوع به متخصصین را تقلید کورکورانه می دانی؟  بر مبنای کدام نحله کلامی مشورت و یا شاگردی را مردود می شماری ؟ تاکنون کدام مرجع در خصوص انتخابات فتوی داده و مقلدین را به رأی دادن به فردی خاص مکلف کرده است که شما آن را با آب و تاب مطرح می کنی و این عمل را زشت و ناصواب معرفی مینمایی ؟ امام راحل (رض) و رهبر عزیز انقلاب و مراجع عظام تقلید، صرفاً مردم را به شرکت هر چه بیشتر در انتخابات تشویق کرده اند و لا غیر . جامعتین هم گروهی از علما و مدرسین حوزه های علمیه هستند که قبل از انقلاب تا کنون، فعالانه در عرصه سیاست حضور دارند و در مقاطع حساس، نظر خویش را برای مشتاقانشان بیان می کنند و هیچگونه تکلیف و الزامی در نظرات خود بیان نمی کنند.

عزیز من؛ اگر اندکی گذشته خود را مرور می نمودی و نکات مثبت و منفی زندگی را و تند روی های بی مورد خویش را متذکر می شدی و پیشینه و عملکرد خود را به یاد می آوردی،  به خود اجازه اینگونه سخن گفتن نمی دادی و حق اینگونه میدان داری و تاخت و تاز را برای خود قائل نبودی.

اینجاست که مفهوم «تفکر الساعه افضل من عباده سبعین سنه» به روشنی آشکار می گردد و عظمت این فراز از فرمایش مولا هویدا می شود .از مهر و عطوفت و عشق و اخلاق سخن گفتن و به آیات قرآن و روایات استناد کردن ، چه سنخیتی با حملات توپخانه ای و تخریب و تحقیر و نسبت بی دینی دادن به افراد جناح مقابل دارد؟!
برادر عزیز ! با خشونت و داد و فریاد نمی شود درس اخلاق داد ، با توهین به دیگران نمی شود دم از دین زد . با غرور نمی شود به دیگران درس تواضع داد ، با دروغ و تزویر نمی توان برای همیشه بر قلب ها حکومت کرد. انگار بنا نیست سفسطه از فلسفه جدا شود؛ شاید قراراست الی الابد، در کنار فلسفه ، "سفسطه" و در کنار برهان، "مغلطه" رخ بنماید.

به نظر شما آنجایی که فقط یک نفر شعار «الیوم یوم الملحمه» سرداد، شایسته بود که به کل اردوگاه رسول رحمت(ص)  نسبت خشونت داده شود؟ آیا اگر به ادعای شما ( اگر راست باشد) فردی از این جناح حرفی زده باشد، شما مختارید به همه هواداران یک کاندیدا تعمیم داده و همه را متهم سازید؟ آیا شما مجازید بی بهانه ، مومنین و متدینین را، به جرم دگر اندیشی ، مور عتاب و خطاب قرار داده و محکوم نمایید؟

 این عمل جز در مکتب معاویه در کدام مکتب روا و مجاز است تا با دستاویز قرار دادن پیراهن عثمان، بر رقیب بتازند  که صد البته، نه شما در خیمه معاویه اید و نه ما مدعی حضور در اردوگاه علی.
 پس این رفتار و عمل بر مبنای کدام مکتب وبر اساس کدام آیین می تواند باشد؟

برادر گرامی ! تا کنون در گراش ( به تبع کل ایران) حدود 40 انتخابات برگزار شده است و در این انتخابات از همه جناح ها و تفکرات، دوشادوش هم، حضوری برادرانه و همدلانه داشته اند و هیچ گاه (به قول شما)، بر روی هم شمشیر نکشیده اند که اینک شما بخواهی به زعم خود «یوم الملحمه » را به «یوم المرحمه» تبدیل کنی.

ولی افسوس که در فضای شبهه ناک و در عرصه ظهور و بروز نیرنگ و تزویر و در میدانی که از بصیرت و آگاهی تهی گشته و فرمان علی مطاع نباشد و طلب قدرت و ثروت میدان مسابقه باشد؛ چه بسا برادر بر برادر، تیغ روا دارد و با اعتقاد ناصواب خود ،ثواب طلب نماید!

نکند خدا نخواسته،  شما با این رفتار خود، در صدد دو قطبی سازی و اختلاف افکنی در شهر هستید ؟
 درپایان، با استمداد از لسان الغیب، این نکته را یاد آور می شوم که:
"آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است     با دوستان مروت، با دشمنان مدارا"  



نظرات بینندگان
رشیدی
|
|

۱۳۹۶/۴/۱۸ ۱۰:۲۸

پاسخ

آفرین احسنت برشمابرادر

پربیننده ترین

نام
ایمیل شمــا
نظــــر

آرشیو

گزارش/گفتگو

مرکز سرطان شناسی گراش درکشور حائزاهمیت است
قائم مقام دانشکده علوم پزشکی گراش :
مرکز سرطان شناسی گراش درکشور حائزاهمیت است